Inrichting BSO
Een belangrijk criterium bij de inrichting van de groepsruimte is overzicht. Overzicht over de ruimte is zowel voor de pedagogisch medewerkster als voor het kind belangrijk. Bij de inrichting is rekening gehouden dat kinderen, die uit school komen, behoefte aan rust en gezelligheid hebben.
Er staat een grote tafel waar de kinderen heerlijk kunnen knutselen of een spelletje spelen.
Er staan kasten/kisten waar kinderen zelf spelletjes, knutselmateriaal en dergelijke zelf kunnen pakken.
Er staan kasten/kisten waar kinderen zelf spelletjes, knutselmateriaal en dergelijke zelf kunnen pakken.
De ruimte is, onder andere door kleur, verschillend materiaalgebruik en duurzaam materiaal aantrekkelijk voor kinderen en nodigt uit tot spel. In de ruimte bevindt zich een keuken waar diverse activiteiten kunnen worden gedaan, zoals koekjes bakken, pannenkoeken bakken, enz. In de groepen staat een bank om lekker te chillen en er zijn hoekjes gemaakt zoals een poppenhoek, een leeshoek, een bouwhoek, een knutselhoek, enz. Hier kunnen de kinderen rustig spelen.